Snickareg 12, ett fritids.

Vi har jämt barn hemma.
1..3..5 och tom 8-9 (73....) barn.
Storebror tror att han är pappa i huset och bestämmer:
- Vill du stanna och äta taco?
- Vill du komma in och spela PSP?
- Du kan gå på vår toalett...
- Du kan äta hos oss...
- Bardan är på Tv kl 19.00, vill du se det med oss?

HALLÅ!?
Jag bor också här och jag är äldst och mamma och jag BESTÄMMER!!!!!!!!!

Känner mig som en skittrist tjurkärring ibland, men jag orkar verkligen inte ha alla grannars ungar i mitt hem, VARJE dag!

Så nu höjde jag rösten och sa att 19.15 ska alla barn hem, basta!

Storebror började protestera men jag visade upp min vuxen min och sa på Grekiska ( working so much better!!!) - Du hörde vad jag sa, 19.15!!!!!

Känner mig lite vuxen och powerful......och lite taskig.
Skit samma det går över, nu ska jag tända ljus och förbereda tacos och kl 19.15 ska jag sjunka ner i soffan med endast mina barn och njuuuuta! 


Kommentarer
Lotta

Gör du det, det kan du vara värd som har haft dagis hela veckan.

2012-04-14 @ 09:20:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0