Dagens ungdom eller föräldrar....

Det här ska du få fan för skriker storebror så högt att skyltfönstrens dallrar. Jag duckar ser mig runt omkring och hyssar. Tänk om någon äldre människa hör, tappar hakan över orden och pojkens ålder svimmar och hamnar på sjukhus...
Där det mer eller mindre bara jobbar greker nu för tiden, med tanken på hur krisen i Grekland ser ut. Hon kommer inte förstå ett ord vad de säger, hur kunde Sverige bli så... Kontinentalt....?
Jag vaknar upp ur mina funderingar och mycket riktigt, där står en äldre dam, men hon ser inte på mina barn utan tittar rakt på mig där jag sitter hukad bakom en parkbänk och mumlar för mig själv...
- borde inte skaffa barn... Vart är samhället på väg....socialen ....
Hör jag henne säga när hon avlägsnar sig bort mot torget.
Ja, i de bättre världar finns vare sig svärande barn eller överstressade föräldrar....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0