Augusti.

Jag brukar inte vara på Santorini under augusti månad. Dels vill jag inte för det är alldeles för mycket folk, sen har det bara blivit så. Rest hem på bröllop, rest hem för att jobba etc.
I år är jag kvar.
Men det är nog också sista gången.

Idag på stranden var det ganska folktomt när vi kom, men ju mer klockan blev desto trängre blev det på stranden. ett tag trodde jag att grannarna skulle be oss att maka ihop oss lite för att de skulle få plats.
Vi snackar handdukar kant i kant.
Alla måste ligga vid vattnet, precis där vågorna slutar fräsa ska man ligga, lagom rullavstånd om man blir för varm.
Man kan tro att man hamnat på en campingplats, bord och stolar fälls ut, paraplyer installeras och kylväskor tas upp.
Man nästan väntar på att någon ska rulla ut en persisk matta och slå upp en parabol till den bärbara tvn.
Snart får man väl betala avgift för utnyttjandet av stranden, och 6 euro för varje bagage.

Men råget var måttat när vi påväg att lämna stranden blir stressade av en jiajia och papous som står och väntar på vår plats.
Jag menar, det finns mer strand att ligga på, man måste liksom inte ta en kölapp för att få plats.
En ut en in....
Men där stod de, med sina jävla stolar och parasoller, man hann knappt ta ur sitt eget parasoll ur sanden innan de stack ner sitt eget, ville väl inte behöva göra ett eget hål förstårs....
När jag plockade upp en handduk rullade de ut en av sina.
Tillslut visste man inte om man glömt något eller om det ens var sina egna saker man plockade upp.
Ett tag fick jag för mig att rulla ut mina handdukar igen och säga, vi ångrade oss. Vi stannar nog en timme till....

Har inte PRO någon egen strand?
Inte nog med att man har A-folket upp i arslet varje dag, nu ska man behöva ha pensionärerna där också!


Kommentarer
Susan

Jag kikar in lite då och då och tycker att du har en härlig blogg! Jepp, jag skulle definitivt rullat ut handdukarna och sagt att jag ångrat mig. Jag hade inte kunnat låta bli! ;-)

2008-08-07 @ 23:51:50
URL: http://www.susanofsweden.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0