Sunday blady sunday....

I natt vaknade jag, nej.....
Jag vaknade inte, jag hann aldrig somna förräns storebror vaknade och grät och sa att det fanns spöken i rummet och att han var rädd.
Det blev till att krypa ner i hans säng och vänta....
Men han somnade ju fan aldrig, så där låg vi i mörkret och lyssnade på varandras andetag och väntade på att de andre skulle somna.
Tillslut fick jag nog, smög mig iväg och sa att jag måste kissa och göra välling till lillebror, inte vara ledsen nu, sov vännen.
......
......
Hinner knappt krypa ner i min egen säng innan snyftningarna åter börjar.
Sänder över pappan som sover sött, jag har ju för fan inte hunnit somna in och nu är klockan ett!!!!
Pappa tillbaka, då börjas det på nytt, nu är jag trött och förbannad.
Hotar och tröstar om vartannat.
Rasar tillbaka till sovrummet.
Stortjut från Storebror.
Rusar blind in i rummet sliter extra madrassen från skitungens säng och säger jag sover här, men tyst nu för fan!!!!!!

Vi ska ha främmande imorgonbitti på frukost, nu måste här sovas.

Morgonen börjar sämre än natten.
Urtrött och med två griniga ungar ska här göras äggröra, bacon ( som bränns...) kaffe, våfflor.....
Alltså.
Våfflor när man inte ens kan hyvla osten?!
Vi bränner dem.
Vi bränner dem igen.
De fastnar.
De blir friterade ( måste ju för fan fetta järnet som de fastnar...)
De blir friterade igen.....
De blir pannkakor i stekpannan!
Vi har spenderat 2 timmar i köket av de 2,5 timmar våra vänner varit här.
Sen har vi även hunnit med att få klädhängaren i hallen att rasa av alla jackor ( betong vägg, hållen i väggen liknar något som fåglarna bygger bo i. Behöver plugg stora som toarullar.....)
Lillbror får inte äta mer av storbrors smörgås och har då ner gräddskålen som går i tusen bitar samt skvätter vispad grädde som ett snötäcke över vardagsrummet.

Därefter minns jag inte mycket mer...gled in i en medvetslös dimma för jag inte orkade mer.
Fan vad jag hatar Söndagar!
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0