Jiatro, Doktorn i G landet.

Var med barnen hos Herr doktorn idag, IKA doktorn bor forklaras...
Ja, eller jo jag tror att det gor skillnad pa att doktorn ar fran det statliga IKA an att vara privat praktiserande.
Hur som haver, borjar bra, vi far en tid redan idag kl 14.00 precis har dar vi bor en bit upp, traskar dit med farmor (jiajia), tva sjuka knoddar och all fredags trafik man kan uppbada.
Val dar finns det naturligtvis ingen doktor, men jo visst menar den skoputsande grannen, det har varit barnlakare har tidigare, men de har flyttat for lange sedan.....
Man tycker ju att det statliga IKA borde kanna till detta, och inte ge tider till lakarplatser som inte finns.....
Vi finner dock den ratta adressen, men nu har vi forlorat forsta besokstiden, tur att bada barnen ar sjuka och vi fatt tva tider.
Val pa plats ber vi varken om ursakt eller forklarar oss narmare. Doktorn ar en tjurig langharig sak som aldrig har vare sig praktiserat eller provat att vara trevlig. Att vara barnlakare ar ingen skillnad fran att vara parkeringsvakt. Pedagogisk in my ass!
Barna ar sjuka, det ser han utan att knappt titta pa dem, saklart!
Det skrivs i IKA bockerna och skrapas om plat stolarna. Storebror far en tillsagelse om att inte sitta och dingla med benen sa pallen vickar....
- Ont i magen? Han ater val inte choklad????
Doktorn spanner ogonen i mig, jag forsoker le, men tror mest att jag ser magsjuk ut sjalv...nja njo, jo....
-Aja baja!!!! Vet du inte vad som hander med barn som ater choklad????
Nu stirrar bade jiajia och arg doktorn pa mig....
Man kan fa.......och sa nagot obegripligt babbel pa grekiska.
Ja ja tanker jag trott, i detta land dar choklad serveras till nyfodda har de saklart all info om hur skadligt det ar, som med rokningen ungefar.
Passar dock pa att saga till Storebror att doktorn sager att det ar slut med godis atandet och han nickar och tar det bra.
Alltid nagot.

Val ute tittar jiajia och jag pa varandra och hon utbrister,
- Ma, ti itan autos? ( vad var han, typ..)

Nar vi val moter upp mannen och han undrar vad det var for fel pa barnen kan ingen av oss svara, jag fattade inget, sket i att koncentrera mig nar jiajia anda var med, men det visar sig att hon inte fattat ett dyft av hans svabblande sa dar star vi med tva snoriga ungar och en chokladkaka i handen som vi inte far ata upp.
Vi traskar hemat och hoppas att det bara ar en vanlig forkylning som gar over....


Kommentarer
"Ulla".... ;-)

Men ohhhhhhhhhhhhhhhh, så bra det är i Grekland! :-)

2008-11-08 @ 10:42:18
Tina

Anna, min vän! Det går ju inte att leva i landet, eller hur? Det kan vara hur fint väder som helst men man måste ju kunna LEVA också...!

2008-11-09 @ 10:12:40
URL: http://www.metrobloggen.se/greklandsbloggen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0