Santorini, del 573....

Tar det aldrig slut?
Vaknade i morse och befann mig på Alcatraz...Santoriniholmen, you name it....

Åkte i Onsdags från Norrköping till Aten över Köpenhamn, trodde att Mr Lillskit skulle få mina tarmar att vrida sig ur kroppen men hör och häpna, ungen somnade på planet till Köpenhamn, så gjorde även modern.

Köpenhamn uppehållet passerade i rosa moln....

Resterande tre timmar gick, bra! Visst han vred sig och beklagade sig, sparkade kärringen framför framåt tre platser, men det är mindre smällar. Och va fan förväntar de sig, det är nog så trångt och så trycker de ner unges flytväst vid knäna. Simsalla bim, så önskar du att du vore benlös eller ha så korta ben att de rymde på sätet...
Sen somnade han och sov mer eller mindre två timmar...minns inte riktigt, även modern somnade...

Summa sumarum...ja...resan gick bra, typ i dimma minns alltså inte mkt.

Stannade ju bara ett par timmar i Aten för dagen efter hade mannen och hans mamma lyckats boka in oss på 9 timmars turen till Santorini. Och som om inte 9 timmar räcker var vi tvugna att vara där en timme innan för att hitta säte....
Say no more.

Trodde jag gjort min kvot av helvetesturer på havet i detta land, men tydligen inte.

Orkar inte ens gå in på mitt humör under den resan eller hur mitt bemötande till mannen var när vi kom hem...
HEM??? Fram menar jag, behua...hem....brrr
Jag bad dem boka resan 2 månader innan, men det är tydligen något som greker är oförmögna att klara av..
SAY NO MORE!

Som ni ser har jag vaknat på den rätta sidan av sängen idag, finns inte så många sidor att vakna på då mannen sover på den andra.
Mitt i vällingfixandet var jag på toaletten och traskade rakt in i ett sjöblött badrum, kranarna läcker vad vet jag, inget förvånar mig i detta land.

Jag har landat!
Utanför de fuktblöta fönstren tar sig en blek sol upp.
Tvätten från igår lär få hänga hela veckan om den ska torka....
Allt är som vanligt alltså.
Som om jag aldrig åkt...


Kommentarer
Tina

Skriv av dig, min vän! Håll ut!!! Jag kan bara sitta här och le. Trösta dig med att jag läser dina inlägg med ett stort leende på läpparna. Inte så att jag gottar mig åt din olycka men det är bara det att... ja, jag känner väl igen typ allt du skriver!

2009-04-18 @ 19:40:30
URL: http://www.metrobloggen.se/greklandsbloggen
Lollo

...då är det bara till o komma hem o baka kakor så jag får nåt fika. inget gott kaffe o inga kakor..kommer tyna bort innan du är hemma....NOT Hälsa familj. Kram

2009-04-18 @ 23:47:40
"Ulla".... ;-)

Jag säger inget alls jag.... (he, he....);-)

2009-04-20 @ 10:11:06
Helena

I love your comments darling! Det var så underbart att höra din röst igår... va, som om du vore här hos mig på Kreta! Kram Camilla

2009-04-21 @ 07:55:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0