Tripp trapp tråder...

...tyst det är i huset...tyst iiiiiiiii huset...
La greeks har åkt.
Till varmare breddgrader, Stockholm!
Men lika glad är jag för det men gladast är nog rääääven....!
Ja, det var kul, mysigt med sällskap, men det är skönt att få sitt hem och sin normala vardag tillbaka.
Jag blir så trött på vissa saker, som igår när vi var i Vadstena. Vi gick till kyrkan där och jag tyckte att det var ett perfekt ställe för lillebror att springa lös på, inga bilar inget farligt!
Men oj, nej se det gick inte.
Efter två steg hade han en grek i bakhasorna som petade, lockade och knuffade åt rätt håll.
Två sekunder senare lyftes han upp med invändningen att han åt stenarna och det var inte bra för det var en kyrkogård där...
I rest my case.
Alltså.....
Nej...
.........nej.........
Det är saker som jag aldrig kommer att vänja mig vid, det är beteende som jag inte fattar, de är greker jag är svensk, punkt!
Njaee, så jag gråter inte blod idag. Jag älskar min svägerska, men på håll, för nära rubbar min sinnestämning och får mig att bli en bitch med långa naglar.
Så...
Tripp trapp tråder tyst det är i huset...............


Kommentarer
Tina

viskar

... eftersom jag inte vet med säkerhet vem som läser denna kommentar så viskar jag tyst och stilla... jag förstår dig. Punkt. Slut.

2009-08-20 @ 21:34:58
URL: http://metrobloggen.se/greklandsbloggen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0