I det djupaste mörkret..

..befinner sig greken.
Jävla Sverige!
Jävla jävla piss regn som har skvalpat likt ett par överfyllda amningsbröst den senaste månaden nu.
I botten på denna lervälling befinner sig syket på en grek, han ser ingen ljusning och han kan inte förstå varför man frivilligt bor här. Måste hålla med.
Även om jag ljusare stunder inser värdet av ett regnigt pissland ( barnbidrag 1000kr/barn, dagis, Barnläkare med chokladpengar, svensk arbetsgivare...).
Men just nu är det mörkt, och inte ens Tomten vill gå ut och blöta ner skägget.

Kanske dags att göra något åt klimatförändringarna?
Men det måste gå fort, annars är jag rädd att jag snart sitter här med hela jävla härligheten ( barnbidrag, dagis, Barnläkare med chokladpengar, svensk arbetsgivare...) själv, med ett inte så muntert leende på läpparna.
Det kostar att ligga på topp.


Kommentarer
Svensk chekchouka

Usch, jag har ingen grek men nâgot liknande och min skulle ocksâ skrumpna om vi flyttade till Sverige... Ibland tänker jag att vi är knäppa. Vi bor i en lägenhet utan element, dagis kostar skjortan, lönerna är lâga, men solen, solen skiner, jag är född i Sverie men stâr inte ut med mörkret och rugget, tycker inte att det är ett dugg mysigt... Jag fattar precis vad du talar om och hoppas att ni hittar en lösningen snart, för det finns ALLTID en lösning- pâ allt!

2009-12-08 @ 08:06:08
URL: http://svenskchekchouka.blogspot.com/
Anna

Usch vad jobbigt, jag har ingen lösning heller...

Men tolk eller nåt ;-)



Hoppas det löser sig, mörkret får

man leva med, tyvärr

2009-12-08 @ 17:22:17
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Ulrika

Om man får njuta av den faktiskt ganska härliga svenska sommaren brukar man klara av att överleva den lite gråa och ibland plaskiga vintern. Kanske regnar det mer i Linköping?....för visst är det grått här i Sthlm med men... inte fan regnar det jämt? Eller är det för att jag jobbar så mkt????;-) Kämpa på, ni klarar det här! Annars är det bara att komma till Sthlm så dricker vi vin och raki och skrattar och Plötsligt händer det! Vi blir soliga igen! Mitt i det gråa! :-) :-) :-) puss!

2009-12-09 @ 19:11:19
Tina

Ett litet råd på vägen är att skaffa en vardag som är lustfylld för greken. Att fylla dagarna med ett meningsfullt jobb. Jobba hårt för att ha några bra vänner, gärna grekiska... Och att ni bestämmer er för om ni vill bo i Sverige eller inte!!! I HELA hjärtat och själen. Och om ni bestämmer er för Sverige så MÅSTE ni komma till ro med det. Jag är ingen expert på själva bestämmandet och har ju velat fram och tillbaka en hel del själv och känner verkligen det du skriver! Styrkekramar från ett mörker till ett annat...

2009-12-09 @ 20:48:30
URL: http://metrobloggen.se/greklandsbloggen
Lotta

Åh Ulrika och Tina ni är bra kompisar som försöker pigga upp, men det är som ni skriver, det finns värre saker, man måste stå ut ibland.

2009-12-11 @ 09:47:15
ann

Bara en liten tröst i mörkret som famnar oss :" alla sitter vi i samma båt..som heter "mörkare än mörkt"! Ha tålamod...snart vänder det...ÄNTLIGEN!!!

2009-12-11 @ 15:49:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0