800kr för en jävla grönsak!

Ja, eller kanske inte riktigt, men typ....
40 kr för tomater.
30 spänn för två små sketna gurkor, och så yttligare 40 kr för zuccini.....
Och då har vi bara skrapat på toppen av isberget....
Notan hamnade på 800kr och då är inte ens köttet inräknat. Tror fan att man inte är vegetarian i detta land.
Vem fan har råd med det?
Du får just nu 1kg kyckling för 39kr men bara två halvböjda gurkurslingar för 30kr, hur fan går det ihop?
Hur mätt blir man på gurkvatten?
Man får tugga långsamt och minst 30 gånger på varje tugga så kanske det går.....kanske...
Man blir förstårs mer mätt på det där kilot med fågelfä.....

Kan ju hända att notan blir så hög när man handlar med en grek, som tror att om han inte föder mina kollegor kommer de att för alltid falla ner utsvultna och aldrig mer resa sig.
Detta är ingen middags inbjudan detta är A MISSION!
Ett matuppdrag av värsta sorten, han tar det på så stort allvar att deltagarna i "halv åtta hos mig" ter sig som värdelösa nybörjare, inte ens vid startskottet ännu.

Som tur är får jag inte vara med och skapa denna uppebarelse, jag ska få ta hand om souvlakin, det är allt.
Sen tänker jag sysselsätta mig med bordsdukning och annat mysigt, ta en fördrink i badet och varva ner....
Har man blivit portad från köket får man ta detta guldtillfälle att bara njuta av att se karln jobba arselet av sig.
Funderar starkt på att ta en stol och sätta mig i dörröppningen och bara se på med min fördrink....

Ni som kommer.
VAR HUNGRIGA!
Att sluta äta idag är en bra ide.
Ni som aldrig varit hos en grek på middag innan kommer lära er ett och annat, som att alltid....ALLTID, komma vrålhungriga till en meze inbjudan. För är det några som kan laga mat....laga mycket mat, så är det greker.
Om sen ett äktenskap och ett kylskåp spricker på vägen är smällar man får ta.

Kali orexi!


Kommentarer
Tina

Jamendåså!!! Jag trodde ju att mannen kom på 200 rätter som DU skulle laga... Lägg dig i badet, sippa vin och njut!!! Och sen får du äta så byxorna spricker!

2009-02-20 @ 17:08:21
URL: http://www.metrobloggen.se/greklandsbloggen
Tina

Nu måste du skriva om hur det gick på mezefrossan!

2009-02-23 @ 10:35:21
URL: http://www.metrobloggen.se/greklandsbloggen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0