Vänninor sökes!

Jag är väldens sämsta vännina....
Ja det börjar ju bra, speciellt när man nu annonserar efter vänninor.
Men så är det. Eller nja, jo både och, jag menar det är ju aldrig ens fel, ...
Min vännina ska till Teneriffa, jag har en svag aning om att hon kanske redan är där. Sånt borde man ju veta om man är vänninor....men...
Jag borde ju ringt tidigare, nu när jag ringer svara ingen...Hon kan ju för all del vara ute, jobba, ledig, eller på just Teneriffa.
Men, hon kunde ju också ha ringt, telefonen funkar för inkommande samtal, har checkat....ringde till mig själv och det var upptaget.
Så nog funkar det alltid.
Kanske ringde hon just då!
När jag kollade telefonen och satt och ringde till mig själv?
Fan.
Ja det skulle ju vara typiskt, jag menar man har inte obegränsat med telefontid när man är tvåbarns mamma. Jag vet! Det är därför jag ringde henne typ tre ggr på en halvtimme, för att jag just då hade tid, men sen vet man ju aldrig när det blir tillfälle igen, kan ju dröja till midsommar!
Jag menar efter barnen lagt sig finns det ju tusen saker som ska göras!
Städa undan.
Diska.
Tvätta.
Stryka.
Laga mat.
Äta.
Träna.
Se på tv......
Sitta i soffa.
Ligga i soffan.
Sova i soffan.
..........
........
Och  någonstans där ska man ta upp telefonen och ringa vänninan som förmodligen även hon däckat i soffan och är så trött på att prata att hon stoppat popcorn i öronen och låtsas att hon inte är hemma.

Men just nu skulle jag kunna prata, och leka med någon, så om det finns någon lika vilsen varelse som söker en periodare till vännina är det bara att maila!
Ger inga garantier på att jag svarar, kan ligga och torka golvet med minsta bassingen med popcorn i öronen!


Kommentarer
Bettan

tittar in och lämnar mina spår. ha en bra em:)

2009-02-10 @ 15:37:33
URL: http://babesontour.blogg.se/
Tina

Du är underbar!!!

Tänk på mig, som är trebarnsmamma! Jag fick mina tre på nästan exakt 3,5 år. Hur många väninnor har jag inte förlorat... Förstår du, tre barn på tre och ett halvt år! Jag har stoppat många popcorn i mina öron, det kan jag lova, så jag förstår att många är borta!

2009-02-11 @ 12:01:13
URL: http://www.metrobloggen.se/greklandsbloggen
"Ulla".... ;-)

Stoppa popcorn i munnen på ungarna istället så hinner du ringa, ha ha! :-) Skämt åsido, du ringer ju mig, JAG har aldrig tid att ringa... SÅ, Jobb, skola och praktik är typ som 3 barn.... ;-)

2009-02-11 @ 19:40:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0