Ett stycke man påväg!

Jajamensan!
Nu sitter grekjäkeln på Blåklintsbuss påväg rakt in i mina armar!
Welcome to Sweden, just like you left it, dark and rainy.

Började halvbra, han blev 1 timme försenad, men hann ändå med sin buss. Han var dock lite osäker på om bussen gick från den avgångsplats han stod på och frågade då en kvinna som passerade:
- Sorry, can I ask you something?
- NO!
Blev svaret, kvinnan vände sig inte om utan försvann in mellan dörrarna.
- Fuck you bitch, blev då makens svar på det hela.....
Ja...
Hmm
Han menade senare att jag ska sluta klaga på ohälpsamma greker, vi är minst lika otrevliga i detta land.
Och visst har han rätt.
Det är bara på solsemestern vi lättar upp och ler med hela ansiktet, eller fredag-lördag men då är det snarare spriten  som drar i ansiktsmusklerna....


Kommentarer
Elin

Jag blir så järnvägars bra humör,när jag läser det du skriver! Har själv tummen "mitt i handen"! Men,jag klarar av det mesta,med järnvilja=(kan själv)och lite "FINSK SISU".

2009-07-08 @ 18:55:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0