Santorini spöken..

Vid denna tidpunkt förra året blev min man hotad av saxmannen. Det var då hela parkeringstjafset eskalerade.
Iår samma tid ger bilen upp, efter att ha haft den uthyrd så funkar den i 2 timmar innan den ger upp och räkningen kommer börja på något runt 350 euro, men kan bli högre......
Känns som vi hyrde ut huset och bilen endast för att må sämre själva och ha några saftiga räkningar att lägga inkomsten på såhär i efterhand. Man kan ju alltid hoppas på att det blir plus minus noll så man inte behöver nagga av dop pengarna......
Och som grädde på moset dyker inte A-gubben upp som skulle bygga vår mur runt huset med start idag.
Otur, är det bara vi som drabbas av det?
Santorinis onda öga som förföljer oss?
Vem vet, trött på skiten blir man ialla fall....  


Kommentarer
Tina

Har ni ögon i halsband? Allvarligt... jag har mitt öga som jag nästan alltid bär runt halsen!

2009-07-29 @ 22:22:26
URL: http://www.metrobloggen.se/greklandsbloggen
Tina

Kom ju på... jag har också ett "komboskinio" runt handleden. Hahaha... Ni borde skaffa det!

2009-07-29 @ 22:44:15
URL: http://metrobloggen.se/greklandsbloggen
Moster

Lilla gumman!

Som om du inte har nog här hemma, va? Men, det ordnar sig, det gör det faktiskt. Onda ögat hittar inte dig, eller oss som har armband, eller annat. Det tror jag på. Det måste jag, ju! Vi ses på söndag, gumman! Upp med hakan nu!

2009-07-30 @ 07:54:59
Lotta

A-gubbarna ja, de är ett roligt släkte, finns de?????

Ärligt talat trodde du det?

2009-07-31 @ 09:29:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0