Lyxsemestern på knappa 24 timmar.

Visst är det konstigt, att när man för en gång skull ska unna sig själv något då älskar ens barn en som aldrig förr.
Man får inte lämna dem ens för en sekund, hängandes runt benen storgråtandes bönade och bad Storebror mig att inte lämna honom.
Han som inte ska med hem till Sverige utan för alltid bo hos Jiajia!
Han kunde inte sova en natt utan mig tjöt han, snälla snälla gå inte.
Men jag gick, med hjärtat hängandes i knäskålarna drog jag min tunga väska ( champagne är tungt..) mot den väntande motorcykeln, och så fort jag kände vinden i håret hade jag glömt allt vad barn heter, nu var det bara vi!
Mannen och jag!
Och fan vad vi njöt.
Sol och champagne, jacuzzi med 100 graders värme, lätt skålande men vem bryr sig?!
Middag och sen jacuzzi på nattkvisten.
Här skulle jag kunna bo!
Jag skulle kunna bo på toaletten så fint var det.

http://www.astra.gr/

Enda nackdelen, man måste checka ut.
Tyvärr.
Någongång måste man ju resa hem och ta hand om barn, plocka sten och återgå till det vanliga.
Förövrigt sov jag skit.
Var bakis på morgonen och kunde knappt äta min lyxfrukost som jag beställt kvällen innan, vem fan äter äggröra på morgonen efter årets fest???
Vad tänkte jag på?
Äggröra är sånt som kommer upp när man hulkar på toaletten dagen efter...brrr
Nu var det inte så illa, men jag började min morgon med att hoppa i jacuzzin, men värmen fick alkoholen att rulla runt i kroppen på mig som en torped, så om jag inte var bakis innan kan jag lova att jag blev det på två röda.
Så ner i den allt för mjuka sängen igen, mannen hittade mig just i rättan tid innan lakarn och kuddar hade kvävt mig, så mjuk säng var det, man sjönk minst en halv meter ner och låg som i en kokong.
Förövrigt kan jag aldrig sova borta bara en natt, första natten är skit.
Man tycker man hör barn skrika, man måste kissa var 10minut, kudden är för mjuk, hård, hög, sängen är för mjuk, hård, kort, man vrider och vänder på sig och hittar ingen ställning.
Nej, ska man riktigt vara lyxhustru så bör man stanna två nätter, minst.
Dels för att man säkert missar frukosten första dagen, och dels för att man sover päck första natten.
Så när vi rullade hemåt ( i inte allt för hög hastighet, ingen vind i håret här inte...) så var vi tröttare än någonsin.
Men det var det värt.
Vad gör väl en jacuzzi på 100 grader, bakfylla, och en mjuksäng???
Ingenting om man är lyxhustru, vem är väl jag att klaga?

Ps, bilderna laddas upp snart.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0