Min nya fina trädgård!!!

Tänk, jag trodde väl aldrig....men jag har hittat paradiset.
På Alcatraz, mitt på lilla sketna Santorini har mannen byggt en oas, ett paradis, värdig en lyxhustru som mig!!!!!
Och det är vårt!
Borta är alla jävla klängväxter som jag bränt bort under flera somrar, borta är alla magaritas ( inte drinkarna för tjyven ), här finns nu bara cement, nymålad ren cement, vita väggar och vita möbler, höga murar och lounge ställen att sitta och sippra mina cocktails på!
Jag tror inte mina ögon när jag vaknar, men det är sant, det finns kvar, varje dag.
Ska sätta in bilder så fort jag kan.
Ska försöka blogga lite mer också, men just nu är det stress inför dopet....
Middagsbjudningen efter är ännu inte klart, varför ska allt gå smidigt liksom...
Just nu har vi storm i paradiset, och vi hade tänkt att ha middagen här, men då kanske både porslin och dopbarn blåser bort...
Spänningen fortsätter...
PS
Såg den galna grannkvinnan igår på kvällen, hualien, men tänk, igår var en bra dag hon hälsade normalt.
Har även sett saxmannen, men honom nochar vi och ser rakt igenom, det irriterar honom mer...
Det enda scary som har hänt är att A-barnet Eva smyger sig in i vår välisolerade borg och knackar på fönstret när vi ska sova, hon tar sig in via en glugg i borgen eller vattenkanalen, de är som kackelackor de där.
Måste lägga ut minor i dag, och sätta upp elstängsel, sen är Paradiset completed!


Kommentarer
Tina

Så, kan du inte sätta in lite härliga soliga Santorinibilder så att jag kan blir riktigt avundsjuk? Vill du att jag ska sätta in en bild på min blogg? Min baksida är dyngsur och himlen är grå...

2009-09-02 @ 11:12:10
URL: http://metrobloggen.se/greklandsbloggen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0