Tvättstuge drama.

Jaha?!
Och vad gör du här kärring?
har jag lust att fråga när jag med två halvgreker tumlar in i tvättstugan för att åter igen göra mig av med ett ton av tvätt som någon samlat på sig....
Jag stirrar på tanten, ser på kalendern och kan inte riktigt fatta vem som är virrigast, jag eller den rulatorprydda damen... Fattar sedan att hon faktiskt tvättar på min tid, ser frågande på henne och säger:
Jaha? jag har tvätttid nu...
- Jaaa,
börjar hon bryta fram, Vad jag ska göra nu?
VAD DU SKA GÖRA NU???
Det du INTE skulle gjort var att lägga in dina skitiga kläder under min tvättid!
Jag ser åter igen på henne, fattar att hon sitter på lur på sin rulator ifall att den äkta tvättid tvätterskan skulle komma och stänga av hennes maskin och slita ut hennes blöta tvätt.
Jag är trött, arg och ungarna far mellan benen, jag ger henne onda ögat ( som hon tydligen är immun mot ) och går hem igen.
Svärandes ska medges, mkt svärandes, trots halvgreker med stora öron.
Ner igen efter en kvart, då har grabbarna fattat grejen och Lillebror äntrar tvättstugan, ställer sig bredbent framför rulatortanten:
- Du är dum!
Jag var själv beredd på att ge tvättid tjuven en omgång med blir spak av Lillebrors framfusighet.
Jag nöjer mig med att grymta och hyscha på den nu upproriska treåringen som tycker att rulator tanten gjort det fulaste man kan göra, reta upp morsan.
Du är dum ekar i tvättstugan om och om igen.
Tanten verkar inte höra så bra, eller så fattar hon inte, ursäkten till stölden är inte ens gripande, hon är sjuk, och ska resa bort.
JAG är trött, och har mat på spisen, det är 35 grader i lägenheten, och jag har jobbat hela dagen.
Jag har inga sympatier för invalider eller tjuvar:
Du är dum!



Kommentarer
Lotta

Hon chansade, jag hade slitit ut tvätten från maskinen, så hade hon fått börja om på sin egen tid.

2010-07-14 @ 09:01:23
Annicka

Varför frågade du inte om hon ser till att tvätta din tvätt med när hon uppenbarligen ändå inte verkar ha något annat för sig än att tvätta då hon snor andras tider?

Eller eftersom hon ändå verkade sitta på vakt över sin tvätt kunde hon tvätta din under tiden som hennes sedan torkade.

2010-07-14 @ 12:37:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0