1/8 Onsdag

Blir ju av naturliga själ ett gansak stort hopp här mellan dagarna, då jag har suttit inne och tyckt synd om mig själv, samt ryckt ögonfransar...underfransarna sitter fastklistrade i limmet på de övre och deras rötter skaver så in i bängen varje gång jag blinkar.... Jävla elände!
Men nu skiter vi det.
Storebror har fångat en fisk från havet, hur han lyckats är en bedrift vi inte förstår. Stackars fiskeliten är så rädd att han simmar mot hinkkanten 334ggr per minut, han kan när som helst slå ihjäl sig...
Storebror ska självklart ha med den hem, trorts vilda protester från Mannen så kommer de hemåt med Xristoulis ( lilla Jesus ). Mäkta stolt visar han upp den för alla som vill se, han har aldrig haft ett husdjur, förutom kycklingen han fick en påsk i Aten, och som ramlade ner 2ggr från balkongen och tillslut bröt benet och dog?! Själv var jag inte med, vare sig i Aten eller under begravningen.... Men nu är jag med när husdjur nr 2 anländer. Vi kommer överrens om att ta med Xristoulis till havet imorgon dock, jag orkar bara titta på den stackarn ett par minuter i hans akvarium där han inte kommer till ro. Lever han imorgon tro?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0