Torsdag 26/7

Ater pa Santorini, med igenklistrat oga!
Jag och Lill-Babs, det ar bara vi tydligen som kommit pa iden....
Fick springa akut ner till den lokala Doktorn pa Folegandros, hon forsokte men kunde inte fa upp ogat. Behover val knappast saga att jag var i upplosningstillstand vid tillfallet och kunde knappt sitta still.
Tanken pa att nagon skulle slita upp ogat och vad som skulle ske efter var fasansfullt, tanken pa att jag faktiskt kunde vara blind under eller iallafall riktigt skadad gjorde inte saken battre. Vi fick ta nattfarjan tillbaka till Santorini, och illfart till sjukhuset, om de inte kunde fixa det dar skulle jag fa aka helikopter till Aten.
Den resan har mamma gjort och jag ville verkligen inte vara med om samma, aven om jag ville bli bra.
For att gora en lang historia kort sa lyckades sjukskoterkerna ( ogonlakaren pa on svarade inte i telefon...! Surprise! ) klippa och banda upp ogat, fransarna ryktes upp fran sina rotter och hornhinnan var skadad men jag kunde iaf se ljuset aven om jag just da inte sag mkt mer an sa. Idag har jag varit hos den "borttappade" ogonlakaren som inte kunde forsta hur han inte kunnat bli nadd, han hade telefonen pa hela natten, och inga missade samtal, fast man ringt honom bade fran sjukhuset och jiajia fran sin mobil...va konstigt!!!??
Han kunde konstatera att honrhinnan hade flera sar endel djupare an andra men att synen inte skulle paverkas.
Jag var tacksam bara for de droppar han gav mig sa jag overhuvudtaget kunde oppna ogat.
Det kanns som jag har grus i ogat, har svart att halla det oppet, och ar extremt ljuskanslig. Nu har jag fatt husarrest i 6dagar tills jag ska pa aterbesok.
Sa mkt for den semestern!
 
Några dagar efter öppnandet av ögat, tjoho jag kan se!!!!! Tror jag.........


Kommentarer
Camilla

Men aj aj aj vad ont det måste ha gjort.... jag lider med dig....du som skulle semestra nu och allt..... sänder dig en stor kram från grann-ön Kreta! Puss / Camilla

2012-08-06 @ 16:14:54
Ulrika

Men älskade vän, jag lider med dig! Du måste tydligen ha en sjuksyster med dig i fortsättningen. Dels för att ta hand om dig och dels för att se till att du inte droppar skit i ögonen... PUSS!

2012-08-06 @ 18:36:17
Maud Granath-A

Herregud,det hade kunnat vara jag,lika ör å gaarn! Stackars dig,vilken smärta :( När du är fight for fight,tar jag hemskt gärna tips på ngn favorit restaurang,bra ställe att se denna grymma solnedgång alla pratar om mm,ska bo på `Smaragdi´Hotel,Perivolos,,ska inte åka förrän 2 Sept,så vila och sköt om dig/Mvh Maud

2012-08-07 @ 21:40:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0