Torsdag: drömmen om Santorini

Planet surrar och guppar.
- drick upp juicen innan ni får den i knäet, uppmanar jag barnen med sammanbitna läppar.
Flygvärdinnorna har fördelat oss i planet så det ska bli jämnvikt.
Jag försöker intala mig att de inte skulle jobba här om det var en dödsfälla. Kreta-Santorini 30min i ett propellerplan. Jag suger på min gratis karamell och ber till Gud.

Hela havet stormar.
Det är som att slå ner ett getingbo.
Vi hinner knappt stänga dörren innan den slits upp igen och hela släkten stormar in. Det vankas gratismat och vin, kusinen är först såklart!
Jag ler ansträngt och försöker tycka att det är lite trevligt, men känslan uteblir.
Nyheten som sedan detonerar som en bomb är att kusinbarnet som kommer ner med mannen ska inte stanna en vecka, utan hela vår semester, sista 10 dagarna kommer även hans föräldrar...
Och så papous såklart, allt som allt 6 vuxna och 3 barn i en 2:a...
Jag slår händerna för öronen och kvider...
- det ska du veta Anna, säger svärmor, finns det hjärterum finns det stjärterum!
Jag ser vår semesterdröm passera i ett släktkaos!
Det kränger och svänger, surrar och guppar..
Semesterplanet störtar!



Kommentarer
Ulrika

Du skulle stannat hos oss på kreta...

2013-07-24 @ 07:19:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

enlyxhustrusbekannelser

Före detta mammaledig tvåbarnsmor, pendlande mellan Grekland och Sverige.Förlovad med en grek, och har två barn 6 och 4år gamla. Har bott från och till i Grekland i 20år. Tror sig nu ha flyttat hem, men åker fortfarande titt som tätt till Santorini. Tror sig vara en lyxhustru, men är mest som vilken knegar Svensson som helst...

RSS 2.0